perjantai 21. helmikuuta 2014

Talviloma 2014

Olin säästänyt viime kesältä lomapäiviä ja niinpä sain viettää mukavan kahden ja puolen viikon mittaisen talviloman. Lomani oli kaikinpuolin erittäin onnistunut, ja sisälsi kaikkea ihanaa tekemistä rakkaimpieni kanssa!

Ensin lähdimme siskojeni kanssa Karibialle. Lensimme New Yorkiin, jossa vaihdoimme konetta ja jatkoimme neljän tunnin lennon San Juaniin. San Juan on Puerto Ricon pääkaupunki. Vietimme aurinkoisessa, rennossa ja ihastuttavassa rantakohteessa Isla Verdessä kuusi yötä, jonka jälkeen lensimme takaisin New Yorkiin. Siellä olimme kaksi yötä, lähinnä shoppailemassa, ja tulimme laukut täynnä uusia vaatteita ja tilit tyhjinä kotiin. :)

Näköala hotellihuoneestamme Puerto Ricossa.

Starbucksia biitsillä. <3

Kaupunkipäivä Old San Juanissa.

New Yorkista ei kovin paljoa kuvia tullut otettua - johtui kenties siitä, että vietimme aikaa melko paljon sisätiloissa. Olimme nimittäin pääasiassa varustautuneet kesäkeleihin ja Nykissä oli kylmä, pakkasta jotain -10C paikkeilla ja melko voimakas tuuli teki ilman vieläkin kirpeämmäksi. Siellä oli juuri paria päivää aikaisemmin ollut kunnon lumimyräkät, onneksi meille New York näytti vain parhaat puolensa kauniissa auringonpaisteessa. :)

"Empire State of Mind, New Yooork.."

Reissun jälkeen ehdin olla pari vuorokautta kotona, sitten suuntasimme avomieheni kanssa sateisesta ja vähälumisesta Etelä-Suomesta kohti Lappia. Lensimme Rovaniemelle ja ajoimme siitä Ylläkselle -ja vihdoin oli lunta, ja viimein pääsimme lumilautailemaan yhdessä. :) Huonohkon talven vuoksi olin käynyt etelässä vain kerran aikaisemmin mäessä, ja lähes tyhjässä tunturissa saikin vihdoin päästellä puhtaalla lumella koko sydämensä kyllyydestä! :)

Total white-out.

Toisen laskupäivän päätteeksi minun käskettiin valmistautua illalliselle. Olin ensin vähän harmistunut, olisin niin kovasti halunnut tehdä mökillä porokeittoa. :D Hyppäsimme autoon, ja minulle sanottiin vain että "tästä on pikku matka sitten.." -ja melkein puolen tunnin päästä olimme perillä, keskellä ei mitään. Noh, tai olihan siellä sitten se yllätys, Snow Village! Söimme jääravintolassa illallista , ja viinipulloa tilatessa ihmettelin meinaako herra ajaa muutaman lasin jälkeen vielä kotiinkin. "Nojoo, tässä olis nyt sellainen juttu että me jäädään tänne sitten vielä yöksikin." !! Siis ravintolan yhteydessä oli hotelli, jäähotelli. Kävimme ruokailun jälkeen saunassa, ja pakkasimme itsemme makuupusseihin ja vietimme yön viiden asteen pakkasessa, jäästä muotoillussa sängyssä. Kokemus oli todellakin unohtumaton, ja yhtä yöllistä heräämistä lukuunottamatta uni maistui todella makeasti. :) Aamulla hotellihenkilökunta tuli herättämään ja saimme kuumaa mustaherukkamehua sänkyyn tarjoiltuna. Herätyksen jälkeen kylmä tuli yllätävän nopeasti, joten nousimme melko pikaisesti hotelliaamiaiselle lämpimälle puolelle. Perfect. <3

Snow Village. <3

Että sellainen loma. Tähän päälle vielä kaikkea ihanaa ruokaa, loman alle ystävien kanssa juhlitut kolmekymppiset ja töissä uudet tuulet.. Täytyy sanoa, että vuosi 2014 on lähtenyt erittäin upeasti käyntiin. Olen niin kiitollinen, että mun elämässä on kaikkia ihania ihmisiä, avomies, siskot ja veli, äiti ja iskä, isovanhemmat ja ystävät.. Teidän vuoksi elämä tuntuu elämisen arvoiselta joka päivä. <3